6.12 CAL Licenc Kezelés

Az RDS CAL licenc (Remote Desktop Services Client Access License) biztosítja a felhasználók és eszközök hozzáférési jogát egy szerverhez, távoli kapcsolattal RDP protokollon keresztül.

A profilok létrehozása és a Szerver hozzáférési jogosultságok megadása érdekében, be kell lépni a Cloud Szerverre RDP kapcsolaton keresztül az adminisztrátor hozzáférési adatainak használatával.

Ebben az útmutatóban áttekintjük:

CAL Licenc ellenőrzés


A Cloud Szerverre történő belépés után kattintson a "Remote Desktop Manager" ikonra az asztalon.



A "Remote Desktop Services" ablak nyílik meg.



A "Remote Desktop Licensing Manager" lehetőség kiválasztásával ellenőrizhető, ha a CAL Licenc megfelelően van aktiválva és megtekinthető mennyi Licenc áll rendelkezésre (ebben a példában 5).

Új felhasználó létrehozás

Egy felhasználó létrehozásához válassza a "Computer Management" ikont a Cloud Szerver asztalán.



Az alábbi ablak jelenik meg. Kattintson jobb gombbal a "Computer Management (Local)" > "System Tools" > "Local Users and Group" > "Users" mappára és válassza a "New User ..." lehetőséget.



Egy ablak jelenik meg ahol megadható egy név a felhasználónak (User name) és a jelszó (Password). Meg lehet adni a felhasználó teljes nevét ("Full name") és egy leírást ("Description"): ezek nem kötelezőek és nincsenek hatással a profil létrehozására.


 
 Figyelem: Kérjük, ne feledje a "User must change password at next logon" lehetőséget kivenni. Ezután erősítse meg a "Create" gombra kattintva és zárja be az ablakot a "Close" gombbal. Az új felhasználó megjelenik a listában.
Kattintson jobb gombbal a "Properties" lehetőségre.


Kattintson a "Member Of" fülre majd az "Add" gombra.



A megjelenő "Select Groups" ablakban kattintson az "Advanced ..." gombra



majd a "Find Now" gombra.



és válassza "Remote Desktop Users" részt a kapott listában. A "Remote Desktop Users" kiválasztásával biztosíthatja a hozzáférést a Cloud Szerverhez.
 
 FIGYELEM: Lehetséges más típusú felhasználó kiválasztása is, a Cloud Szerver adminisztrátorának belátása szerint.


Confirm with the "OK" button, a window like the following will open,



Erősítse meg az "OK" gombbal, a következő ablak jelenik meg,



Erősítse meg az "OK" gombbal.
A felhasználó létrehozásra került és hozzáférhet a Cloud Szerverhez az ön által kijelölt belépési adatok használatával.

Már létrehozott felhasználó kezelése


Egy vagy több felhasználó kezeléséhez menjen a "Computer Management" részre az asztalon található ikon használatával. Ezután válassza a "Computer Management (Local)" > "System Tools" > "Local Users and Group" > "Users" mappát. Egy lista jelenik meg az "Administrator" és "Guest" mellett létrehozott felhasználókkal.



Jobb gombbal kattintva a szerkeszteni kívánt profilon, megjelenik a következő menü,



A "Delete" opció kiválasztásával VÉGLEGESEN törli a Felhasználót. A felhasználóhoz kapcsolódó minden információ törlésre kerül és nem lehet többé visszaállítani. Ezután létrehozható új felhasználó ugyanazzal a felhasználónévvel.

A "Rename" opció kiválasztásával módosítható a felhasználónév és így a belépési adatok is.

A jelszó módosításához a "Set Password" opciót kell választania majd megadni az új jelszót.

Egy felhasználó tiltásához válassza a "Properties" lehetőséget és jelölje be az "Account is disabled" opciót a megjelenő ablakban. A felhasználó visszaállításához egyszerűen szüntesse meg a bejelölést.