2.4 Adatbázisok kezelése

Minden felhasználónak be kell állítania egy Engedélyezett IP címet az adatbázis eléréséhez.

A "KEZELÉS" gombra kattintva menjen a kezelni kívánt szolgáltatás technikai részleteihez.

A szolgáltatás neve alatt kattintson a "Felhasználók és adatbázisok" fülre.

Az adatbázissal kapcsolatosan elvégezhető műveletek attól függenek, hogy az erőforrások megosztottak vagy dedikáltak.
Adatbázisok Megosztott erőforrások Dedikált erőforrások
Egy adatbázis biztonsági mentése (Igény szerinti)    
Minden adatbázis biztonsági mentése (Igény szerinti)    
Adatbázis létrehozása    
Felhasználó hozzárendelése adatbázishoz    
Felhasználói jogosultságok szerkesztése    
Felhasználó eltávolítása az adatbázisról    
Adatbázis törlése    
Az adatbázissal kapcsolatosan elvégezhető műveletek a Cloud DBaaS státuszától függenek.
 
Adatbázisok Aktív Korlátozva Inaktív
Adatbázis igény szerinti biztonsági mentése      
Adatbázis létrehozása *      
Felhasználó hozzárendelése adatbázishoz *      
Felhasználói jogosultságok szerkesztése *      
Felhasználó eltávolítása az adatbázisról *      
Adatbázis törlése *      
* csak dediklt erőforrások esetében
 
Egy adatbázis létrehozásához:
  • Az "Adatbázisok" részen kattintson az "ÚJ ADATBÁZIS" gombra.
  • Az "Adatbázis létrehozása" felugró ablak jelenik meg, ahol meg kell adni az új adatbázis nevét.
  • A befejezéshez kattintson az "OK, ADATBÁZIS LÉTREHOZÁSA" gombra.
  • Az új adatbázis megjelenik az adatbázisok listájában.
Minden felhasználónak be kell állítania egy Engedélyezett IP címet az adatbázis eléréséhez.
 
Kérjük vegye figyelembe, ha a szolgáltatás státusza "Korlátozva" vagy "Inaktív", akkor nem hozhat létre új adatbázisokat.
Egy felhasználó adatbázishoz történő hozzárendeléséhez:
  • Az "Adatbázisok" részen, az adott adatbázis sorában húzza a egérmutatót a "MŰVELETEK" gombra, majd válassza a "Felhasználók kezelése" lehetőséget.
  • Az "Az adatbázis felhasználóinak kezelése" felugró ablak jelenik meg az adatbázishoz már hozzárendelt felhasználók listájával.
  • Kattintson a "FELHASZNÁLÓ HOZZÁADÁSA" gombra.
  • Egy új sor jelenik meg, ahol kiválaszthatja az adatbázishoz hozzárendelni kívánt felhasználót és annak jogosultságait.
  • Válasszon ki egy a lenyíló listában szereplő felhasználót és adja meg a jogosultságait.
     
    Minden felhasználónak be kell állítania egy Engedélyezett IP címet az adatbázis eléréséhez.
  • Kattintson a "MENTÉS" gombra.
  • Egy megerősítést kérő üzenet jelenik meg. A befejezéshez kattintson a "MEGERŐSÍTÉS" gombra.
Ha egy új adatbázisnak még nincs felhasználója, egyszerűen hozzárendelhet egy vagy több felhasználót a "KIJELÖLT FELHASZNÁLÓK" oszlopban látható "felhasználó kijelölése" lehetőségre kattintva.

Az adatbázis legalább egyik felhasználójának "Lite Admin" jogosultsággal kell rendelkeznie.
Egy felhasználó jogosultságainak szerkesztéséhez:
  • Az "Adatbázisok" részen, az adott adatbázis sorában húzza a egérmutatót a "MŰVELETEK" gombra, majd válassza a "Felhasználók kezelése" lehetőséget.
  • Az "Az adatbázis felhasználóinak kezelése" felugró ablak jelenik meg az adatbázishoz már hozzárendelt felhasználók listájával.
  • Válassza ki a kívánt felhasználót és a "JOGOSULTSÁG" oszlopban módosítsa a jogosultságát.
  • Kattintson a "MENTÉS" gombra.
  • Egy megerősítést kérő üzenet jelenik meg. A befejezéshez kattintson a "MEGERŐSÍTÉS" gombra.
Kérjük vegye figyelembe, az adatbázis legalább egyik felhasználójának "Lite Admin" jogosultsággal kell rendelkeznie.
Egy felhasználó adatbázisról történő eltávolításához:
  • Az "Adatbázisok" részen, az adott adatbázis sorában húzza a egérmutatót a "MŰVELETEK" gombra, majd válassza a "Felhasználók kezelése" lehetőséget.
  • Az "Az adatbázis felhasználóinak kezelése" felugró ablak jelenik meg az adatbázishoz már hozzárendelt felhasználók listájával.
  • Válassza ki a kívánt felhasználót és kattintson a mellette lévő "TÖRLÉS" gombra.
Kérjük vegye figyelembe, az adatbázisnak legalább egy felhasználóval kell rendelkeznie és annak "Lite Admin" jogosultsággal kell rendelkeznie.
Egy adatbázis törléshez:
  • Az "Adatbázisok" részen, az adott adatbázis sorában húzza a egérmutatót a "MŰVELETEK" gombra, majd válassza az "Adatbázis törlése" lehetőséget.
  • Az "Adatbázis törlés megerősítése" felugró ablak jelenik meg, ahol a folytatáshoz meg kell erősítenie a műveletet.
  • A befejezéshez kattintson az "OK, TÖRLÉS" gombra.
Az adatbázis törlése nem törli a biztonsági mentéseket:
  • az automatikus biztonsági mentések 7 napig megmaradnak;
  • a manuális biztonsági mentések (On Demand) nem törlődnek amíg azok manuális törlésre nem kerülnek és addig azok költsége is levonásra kerül óránként minden GB után.