Felhasználók kezelése rész elérése
A felhasználók kezelése csak a Cloud 2.0 verziójához érhető el.
A felhasználók kezelését lehetővé tevő rész eléréséhez kövesse az alábbi lépéseket:
- Lépjen be a Control Panelre;
- a baloldali VIRTUAL PRIVATE CLOUD menüben válassza a Virtual Private Cloud > Kezelés lehetőséget;
- a Kezelés részen, válassza ki a Virtual Private Cloud szolgáltatást, amelynél felhasználót szeretne beállítani és kattintson a sor végén látható három pontra;
- a listából válassza a Kezelés lehetőséget;
- ezzel a Virtual Private Cloud szolgáltatás részleteihez jut;
- a név alatt válassza a Felhasználók kezelése lehetőséget;
- itt a következőkre nyílik lehetősége:
- felhasználó beállítása;
- felhasználó jelszavának visszaállítása;
- felhasználó kétfaktoros hitelesítésének engedélyezése;
- felhasználó törlése.
Felhasználó beállítása
A Virtual Private Cloud szolgáltatás használatához és a VMware Cloud Director eléréséhez felhasználói profilt kell beállítani.
Felhasználó beállításához kövesse az alábbi lépéseket:
- a Felhasználók kezelése részen kattintson az ÚJ FELHASZNÁLÓ LÉTREHOZÁSA gombra;
- az Új felhasználó létrehozása felugró ablak jelenik meg az adatok megadásához:
- Felhasználónév - a VMware Cloud Director-ba való bejelentkezéshez szükséges (username-virtualprivatecloudname.dc formátumú) felhasználónév;
- E-mail - a beállítani kívánt felhasználó e-mail címe;
- Jelszó - a VMware Cloud Directorba való bejelentkezéshez szükséges jelszó;
- a befejezéshez kattintson az ÚJ FELHASZNÁLÓ LÉTREHOZÁSA gombra;
- az új felhasználói profil megjelenik Felhasználók kezelése részen látható listában.
Felhasználó jelszavának visszaállítása
Egy felhasználó jelszavának megváltoztatásához kövesse az alábbi lépéseket:
- a Felhasználók kezelése részen, válassza ki a felhasználót, amelynél szeretne jelszót visszaállítani és kattintson a sor végén látható három pontra;
- a listából válassza a Jelszó visszaállítás lehetőséget;
- a Jelszó visszaállítás kérése felugró ablak jelenik meg, ahol az E-mail cím mező már ki van töltve a felhasználóhoz a beállítás során megadott e-mail címmel;
- a folytatáshoz kattintson a Kérés Benyújtása gombra;
- a rendszer elküldi a felhasználónak a jelszó visszaállításához szükséges linket e-mailben.
A felhasználónak küldött e-mailben található link 5 percig érvényes, és csak egyszer használható fel.
Felhasználó kétfaktoros hitelesítésének engedélyezése
Egy felhasználó kétfaktoros hitelesítésének engedélyezéséhez kövesse az alábbi lépéseket:
- a Felhasználók kezelése részen, válassza ki a felhasználót, amelynél szeretné a kétfaktoros hitelesítést engedélyezni;
- kattintson a 2FA AKTIVÁLÁS gombra;
- a Kétfaktoros hitelesítés részen megtalálja az engedélyezéshez szükséges utasításokat.
A Kétfaktoros hitelesítés bármikor letiltható.
Felhasználó kétfaktoros hitelesítésének letiltása
Egy felhasználó kétfaktoros hitelesítésének letiltásához kövesse az alábbi lépéseket:
- a Felhasználók kezelése részen, válassza ki a felhasználót, amelynél szeretné a kétfaktoros hitelesítést letiltani;
- kattintson a 2FA DEAKTIVÁLÁS gombra;
- a Kétfaktoros hitelesítéssel történő hozzáférés (2FA) deaktiválása felugró ablak jelenik meg a művelet megerősítéséhez;
- a befejezéshez kattintson a 2FA DEAKTIVÁLÁS gombra.
Felhasználó törlése
Egy felhasználó törléséhez kövesse az alábbi lépéseket:
- a Felhasználók kezelése részen, válassza ki a felhasználót, amelyet szeretne törölni és kattintson a sor végén látható három pontra;
- a listából válassza a Törlés lehetőséget;
- a Felhasználó törlése felugró ablak jelenik meg a művelet megerősítéséhez;
- a befejezéshez kattintson a FELHASZNÁLÓ TÖRLÉSE gombra.