1.3 Felhasználó kezelése

Felhasználók kezelése rész elérése

A felhasználók kezelése csak a Cloud 2.0 verziójához érhető el.

A felhasználók kezelését lehetővé tevő rész eléréséhez kövesse az alábbi lépéseket:
  • Lépjen be a Control Panelre;
  • a baloldali VIRTUAL PRIVATE CLOUD menüben válassza a Virtual Private Cloud > Kezelés lehetőséget;
  • a Kezelés részen, válassza ki a Virtual Private Cloud szolgáltatást, amelynél felhasználót szeretne beállítani és kattintson a sor végén látható három pontra;
  • a listából válassza a Kezelés lehetőséget;
  • ezzel a Virtual Private Cloud szolgáltatás részleteihez jut;
  • a név alatt válassza a Felhasználók kezelése lehetőséget;
  • itt a következőkre nyílik lehetősége:
    • felhasználó beállítása;
    • felhasználó jelszavának visszaállítása;
    • felhasználó kétfaktoros hitelesítésének engedélyezése;
    • felhasználó törlése.

Felhasználó beállítása

A Virtual Private Cloud szolgáltatás használatához és a VMware Cloud Director eléréséhez felhasználói profilt kell beállítani.

Felhasználó beállításához kövesse az alábbi lépéseket:
  • a Felhasználók kezelése részen kattintson az ÚJ FELHASZNÁLÓ LÉTREHOZÁSA gombra;
  • az Új felhasználó létrehozása felugró ablak jelenik meg az adatok megadásához:
    • Felhasználónév - a VMware Cloud Director-ba való bejelentkezéshez szükséges (username-virtualprivatecloudname.dc formátumú) felhasználónév;
    • E-mail - a beállítani kívánt felhasználó e-mail címe;
    • Jelszó - a VMware Cloud Directorba való bejelentkezéshez szükséges jelszó;
  • a befejezéshez kattintson az ÚJ FELHASZNÁLÓ LÉTREHOZÁSA gombra;
  • az új felhasználói profil megjelenik Felhasználók kezelése részen látható listában.

Felhasználó jelszavának visszaállítása

Egy felhasználó jelszavának megváltoztatásához kövesse az alábbi lépéseket:
  • a Felhasználók kezelése részen, válassza ki a felhasználót, amelynél szeretne jelszót visszaállítani és kattintson a sor végén látható három pontra;
  • a listából válassza a Jelszó visszaállítás lehetőséget;
  • a Jelszó visszaállítás kérése felugró ablak jelenik meg, ahol az E-mail cím mező már ki van töltve a felhasználóhoz a beállítás során megadott e-mail címmel;
    • a folytatáshoz kattintson a Kérés Benyújtása gombra;
  • a rendszer elküldi a felhasználónak a jelszó visszaállításához szükséges linket e-mailben.
A felhasználónak küldött e-mailben található link 5 percig érvényes, és csak egyszer használható fel.

Felhasználó kétfaktoros hitelesítésének engedélyezése

Egy felhasználó kétfaktoros hitelesítésének engedélyezéséhez kövesse az alábbi lépéseket:
  • a Felhasználók kezelése részen, válassza ki a felhasználót, amelynél szeretné a kétfaktoros hitelesítést engedélyezni;
  • kattintson a 2FA AKTIVÁLÁS gombra;
  • a Kétfaktoros hitelesítés részen megtalálja az engedélyezéshez szükséges utasításokat.
A Kétfaktoros hitelesítés bármikor letiltható.

Felhasználó kétfaktoros hitelesítésének letiltása

Egy felhasználó kétfaktoros hitelesítésének letiltásához kövesse az alábbi lépéseket:
  • a Felhasználók kezelése részen, válassza ki a felhasználót, amelynél szeretné a kétfaktoros hitelesítést letiltani;
  • kattintson a 2FA DEAKTIVÁLÁS gombra;
  • a Kétfaktoros hitelesítéssel történő hozzáférés (2FA) deaktiválása felugró ablak jelenik meg a művelet megerősítéséhez;
  • a befejezéshez kattintson a 2FA DEAKTIVÁLÁS gombra.

Felhasználó törlése

Egy felhasználó törléséhez kövesse az alábbi lépéseket:
  • a Felhasználók kezelése részen, válassza ki a felhasználót, amelyet szeretne törölni és kattintson a sor végén látható három pontra;
  • a listából válassza a Törlés lehetőséget;
  • a Felhasználó törlése felugró ablak jelenik meg a művelet megerősítéséhez;
  • a befejezéshez kattintson a FELHASZNÁLÓ TÖRLÉSE gombra.